Shop/Yleistä tietoa/Palautusoikeus & Avoin kauppa

Palautusoikeus & Avoin kauppa

Yleistä tietoa

Palautusoikeus:

Kun teet ostoksia Rum21.fi-verkkokaupassa, sinulla on aina 14 päivän palautusoikeus joka lasketaan päivästä jolloin olet vastaanottanut tilauksen. Palautusoikeus edellyttää, että tuote on käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessaan. Pakkauksen avaaminen ja tuotteen tarkistaminen on sallittua niin, että tuote tai alkuperäispakkaus eivät vaurioidu. Huomioithan että suojaat myös alkuperäispakkauksen palautuksen yhteydessä. Mikäli alkuperäispakkaus tai tuote on vahingoittunut niin, että emme voi jälleenmyydä tuotetta, veloitamme koko tuotteen hinnan.

Huomaa, että ilmoitus palautuksesta tulee tehdä 14-päivän aikana tilauksen vastaanottamisesta. Teet ilmoituksen palautuksesta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. 

Jos olet ostanut koottavan huonekalun, Rum21 ei ole vastuussa mahdollisista kokoamisesta aiheutuneista vaurioista. Palauttaessa tuotteita asiakas vastaa aina palauttamisesta aiheutuneista kuluista. Pienen paketin palautuskulut ovat 10 € ja suurikokoisen paketin palautuskulut ovat 44 €.

Kun olemme vastaanottaneet palautuksen, palautamme sinulle tuotteen hinnan ja alkuperäiset postikulut. Emme korvaa takaisin palautuksesta aiheutuneita postikuluja, vaan niistä vastaa aina asiakas. Takaisinmaksu suoritetaan tilillesi 20- arkipäivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta ja hyväksymisestä. Takaisinmaksu suoritetaan samalla maksutavalla, joka on valittu tilauksen yhteydessä.

Suosittelemme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tuotteen palauttamista. Asiakaspalvelumme auttaa sinua kaikissa palautukseen liittyvissä kysymyksissäsi.

Palautusoikeus ei koske lahjakortteja.

 

Näin teet palautuksen:


Ota aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme toimittaa sinulle palautustarrat, ja palautuskuitin. Pakkaa palautustarrat saatuasi tuote huolellisesti samalla tavalla kuin miten vastaanotit sen. Liimaa palautustarra paketin päälle ja palauta tuote lähimpään Postin toimipisteeseen. Käytä aina alkuperäispakkausta sekä tuotteen mukana toimitettuja suojamateriaaleja. Älä koskaan aseta palautustarraa suoraan tuotteen omaan pakkaukseen, vaan aseta palautustarra postipaketin päälle.

Palauttaessa tuotteita asiakas vastaa aina palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Palautuksesta aiheutuneet kulut veloitetaan tuotteen hinnan palautuksen yhteydessä. Tuote palautetaan aina samalla tavalla kuin miten se on toimitettu.

Pienikokoisen paketin palautus:

Pienempi noutopisteestä haettu paketti palautetaan noutopisteeseen. Kun olemme vastaanottaneet palautuksen, palautamme sinulle tuotteen hinnan ja alkuperäiset postikulut. Emme korvaa takaisin palautuksesta aiheutuneita postikuluja, vaan niistä vastaa aina asiakas.

Suurikokoisen paketin palautus:

Suurikokoisten kotiin toimitettujen lähetyksien ( kuten huonekalut) palautuksissa, otathan aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelu on yhteydenottosi jälkeen yhteydessä Postiin ja/tai Bringiin ja järjestää noudon palautuksellesi. Kun olemme vastaanottaneet palautuksen, palautamme sinulle tuotteen hinnan ja alkuperäiset postikulut. Emme korvaa takaisin palautuksesta aiheutuneita postikuluja, vaan niistä vastaa aina asiakas.

Noutamaton lähetys:


Mikäli et jostain syystä nouda tilaustasi Postin jakelupisteestä 14 vuorokauden kuluessa paketin saapumisilmoituksesta, palautuu se automaattisesti takaisin lähettäjälle. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä aiheutuvat kulut 20 € aina tilaajalta. Mikäli et ole vastaanottanut saapumisilmoitusta, tai sinulla on kysyttävää postin säilytyksestä - otathan yhteyttä suoraan Postiin.

Poikkeukset palautusoikeuteen:
Palautusoikeus ei koske erikoistilauksia. Toiveidesi mukaan sinua varten tilattua/valmistettua tuotetta ei ole mahdollista palauttaa. Esimerkiksi jos ostat sohvan, joka on toiveidesi mukaan verhoiltu sinulle erikoisvalmisteisella kankaalla, sinun ei ole mahdollista palauttaa sohvaa. Mikäli sinulla on kysyttävää palautusoikeudestasi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.